Välkommen till barnkörer

Välkommen till musikverksamheten för barn och unga i Majornakyrkan!

Vi erbjuder verksamhet från 3 år och uppåt.
För de mindre barnen finns MEMORY, som är en rytmikgrupp med inriktning på barnkör. För de äldre finns gruppen CHAPTER!

MEMORY 3 – 6 år  2 grupper
Onsdagar 16:30 -17:00   och  17:00-17:30

I denna grupp välkomnar vi barn som vill ta sina första steg inom musikens spännande värld!
Vi sjunger och dansar, vi lär oss att följa men också att leda, vi utforskar olika rytminstrument och bekantar oss med olika genrer och stilar.
Allt detta gör vi såklart för att det är roligt, men också för att förbereda oss inför andra musikaliska möjligheter i äldre år.

CHAPTER från 6 år
Onsdagar 16:45 -17:30

Känner du ett barn som gillar att sjunga, dansa och ha kul tillsammans med andra sångglada barn?
Toppen! Vår kör Chapter för barn mellan 6-10år.

Vi träffas varje onsdag i kyrksalen för att öva fram fantastiska,
färgstarka och roliga scennummer att framföra tillsammans med svängiga kompband för våra familjer och vänner.
Inga förkunskaper behövs, det är bara att höra sig vid intresse!

Mer info och anmälan: info@majornakyrkan.se

GEMENSAM MIDDAG

Efter passen äter vi som vill stanna gemensam middag för en billig peng.

I nära anslutning finns även lekrum för de mindre syskonen som ännu inte har åren inne för rytmiken.

Lekrummet är öppet från kl 16:00 och här finns också soffor och bord för föräldrar att slappna av vid.

Middagen finns mellan kl 17 – 18.30

Hjärtligt välkomna på Onsdagar!

Mer info och anmälan: info@majornakyrkan.se